Tänään oli Helmusen agilitytreenit, jotka menivätkin sitten ihan mukavasti. Puomin kontaktin tuo otti tosi hienosti ja muisti, mitä ennen joulutaukoa oli treenattu. A:n kontaktit täytyy laittaa samalla keinolla kuntoon ennen kuin se loikkiminen alkaa. Otin odotellessa pikkusen seuraamista, joka meni aika hyvin. Väljyyttä siinä on, mutta pääasia, että kontakti pysyy. :) Liikkeestä seisominen meinasi mennä maahanmenoksi joka kerta. Kyllä se sitten parin muistuttelu kerran jälkeen meni taas niin kuin pitikin.

Kun tulin kotiin, päätin ottaa Roopen kanssa jälleen metallikapulan pitoa. Olen nyt sisuuntunut ja päättänyt, että tuo uppiniskainen jässikkä oppii sen vielä. Ensiksi oli ihan pelkkiä pitoharjoituksia. Kovasti tuo koettaa saada sitä pois, mutta pidän aluksi sen kuonosta kiinni, ettei se pääse tiputtamaan kapulaa. Opetin viime kerralla Roopelle 'pidä'-käskyn, jolla se pitää kapulaa ja luovuttaa sen mulle pyynnöstä. Päätin ehkä hieman uhkarohkeasti kokeilla, kuljettaako Roope kapulan mulle, jos jätän koiran metalli suussa metrin päähän. Aluksi se ei tuonut sitä mulle vaan tiputti liikkeelle lähdettyään sen maahan. Hermostuin sille ja aloitin alusta. Lopulta Roope toi sen mulle hienosti, kun matkaa oli se n. metri. Muistin tokoleirin kouluttajien neuvot ja päätin ottaa lisämatkaa. Lisäsin sitä vähitellen ja lopulta sitä oli n. viisi metriä. Ja mikä parasta, Roope toi kapulan. JEE! Vielä kun keksisi keinon, kuinka se nostaisi sen. Noh, täytyy huomenna treeneissä kysyä neuvoa. :)